Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ester Soliman - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ester Soliman - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

28 Juni 2014 | Australië, Melbourne

Iedere keer denk ik erover na om te starten met een reisverslag, maar ben gewoon niet zo goed in het vertellen van een story, dus hier is mijn eerste versie.

Ik ben nu al 3 maanden van huis waarvan twee weken genoten bij de familie in Egypte en de rest hier in Melbourne. Australie is in één woord geweldig. Heb nog niet veel waargenomen van het enorme land, maar langzamerhand gaat dat goed komen.
Melbourne is een prachtige stad opzich te veel plekken om waar te nemen en te bezichtigen. Ik probeer iedere keer naar een ander gedeelte te gaan, maar het reizen met openbaar vervoer is verschrikkelijk hier, tenzij je vanuit de city zelf reist.

De suburb waar ik verblijf heet Bundoora en is zeker geen achterwijkje met de dikke villa's die hier staan. Maar het mooiste hier vind ik het park tegenover het huis van mijn oom en tante.. Gewoon wilde KANGOEROES, toen ik dat voor het eerst zag dacht ik echt WTF.. het is een quote voor een Australier.. We have the kangaroos in our backyard, called Skippy.. Dus dat was het eerste waar in aan dacht, echt geweldig. De wildlife hier is prachtig,, zoveel verschillende soorten vogels, van kleine papagaaien tot de grote witte kakatoe.

De city is ongelovelijk groot. Het bekende Flinderstreet station en daar schuin tegenover de St. Paul's kathedraal zijn schitterend. Iedere keer als ik daar ben is het weer een indrukwekkend moment. De stad heeft verschillende artistieke dingen, van levende standbeelden, grondschilderingen naar de vele straat muzikanten.

Melbourne central, zegt t al is het centrum van Melbourne een overdekt winkelcentrum met verschillende winkeltjes, van luxe tot de vintage hippie style. Melbourne zelf grenst aan de Yara river is zeker een mooie plek voor een wandel of een fietstocht.

Dag twee hier ging ik met me tante naar de Melbourne Zoo. Ik was in geen jaren meer naar een dierentuin geweest dus dat was wel grappig. Een dag later namen mijn oom en tante me mee uiteten in het Crown Plaza Casino. Heerlijk Pizza gegeten en daarna nog even een gokje wagen in het casino, nou niks voor mij snapte er werkelijk geen drol van. Gewoon knopjes drukken en je bent je geld kwijt hahah..

De meiden van de familie wisten allemaal kleine, maar gossy restaurantjes voor een goed ontbijt. Dat is hier echt een big thing.. Zoals wij in Nederland uit lunchen gaan doen zij dat met ontbijten. Melbourne staat bekent om de heerlijke koppen koffie, alhoewel ik niet echt een koffie drinker ben, ben ik wel van de koffie gaan houden. Niks beters dan een heerlijk bakkie koffie op de vroege ochtend.

Zaterdag 25 april was het Anzec Day. De dag dat iedereen vrij is, maar dat niet alleen het is een dag dat iedereen stil staat bij de oorlogen waar Australie bij betrokken was. Eigenlijk is het een herdenkingsdag van de eerste wereldoorlog, maar zij betrekken alle oorlogen erbij, zoals WO2, koude oorlog en de oorlog in Irak. Dit was echt een van de indrukwekkendste dagen tot nu toe.. 's Morgens om 5 uur stonden Gina (nichtje van me oom), haar vriendin en ik bij de Shrine of Remembrance. Pik donker alleen de Shrine was verlicht, meer dan 10.000 mensen kwamen daar naartoe en luisterde naar de speeches van vele veteranen of familie leden van de omgekomen soldaten. Het was echt in één woord indrukwekkend.

St kilda, de kust van melbourne city.. Het was echt een mooie dag zon scheen vel, dus waarom niet een dagje strand.. Ik kwam daar aan was een beetje lost, dus besloot ik maar gewoon naar het strand te lopen en even rustig te gaan zitten en te genieten van het weer.. Na mijn ontbijt dacht ik, ik ga hier echt niet de heledag zitten ik moet wat doen.. en begon te lopen langs de kust.. jeetjemina na 3 uur te hebben gelopen was ik hongerig en kon gewoon niks te eten vinden dus besloot ik de tram te zoeken om terug te gaan naar de boulevard.. nou grapje dus moest nog 1 uur lopen voor ik bij de tram was. Eindelijk in de tram ik weer uitgestapt bij het begin van het strand gedeelde even een lekkere rijstpudding naar binnen gewerkt en gekeken hoe de zon onder ging.. was heerlijk zo een mooie dag in de herfst.

Dockland de haven van melbourne.. vanuit de city in de tram gestapt en kijken waar ik uitkwam. Weer zo een mooie zonnige dag en kwam ik uit bij de haven.. heerlijk op een bankje gezeten en even de rust en zon tot me laten door dringen. Na een uurtje besloot ik om even te shoppen in de vele outlets daar.. Super chill alles 30-70 % korting dus ja waarom ook niet.

Een bekende toeristen attractie hier is het Melbourne Aquarium Sea life, 10x groter dan die in scheveningen, mijn lord ik was een hele dag zoet.. Was best grappig om te doen en ach ja waarom ook niet ben ten slotte een toerist haha.

Dit is Melbourne tot nu toe.. Heb nog een aantal dingen die ik hier zeker wil doen, maar dat lezen jullie in het volgende deel van Melbourne :)